Saga o pracy zespołowej, technologii i energii... ze smoczych kup i gnijących wodorostów

O serii

„Przygody Kyre” to samodzielne opowieści dla dzieci 7–12 lat, w których akcja spotyka się z nauką. Bohaterowie tworzą, współpracują i rozwiązują realne problemy, a w tle przewijają się wątki STEM: odnawialna energia, AI i cyberbezpieczeństwo.

Fundamenty, na których budujemy

Zamieniamy ciekawość w mądre działanie. Współpraca, odpowiedzialność, odwaga, uczenie się na błędach. Technologia ma służyć człowiekowi, gdy używamy jej świadomie i bezpiecznie.

W serii Przygody Kyre ukazały się

Saga o pracy zespołowej, technologii i energii... ZE SMOCZYCH KUP

Tom 1. Kyre i kosmiczne wrota

Kiedy młody Kyre za sprawą teleportacji przenosi się z Ziemi na tajemniczą planetę, nie ma pojęcia, że stanie się kapitanem niezwykłej drużyny. 

Ich misja? Uruchomić kosmiczne wrota teleportacyjne, by Kyre mógł wrócić do domu. Droga do celu pełna jest śmiałych eksperymentów, niespodziewanych trudności i cennych lekcji.

Czy odwaga, determinacja i współpraca zespołowa pozwolą im osiągnąć sukces? Dołącz do przygód Kyre oraz jego niezwykłych przyjaciół, by się przekonać!

Saga o pracy zespołowej, technologii i energii... ZE SMOCZYCH KUP I GNIJĄCYCH WODOROSTÓW

Tom 2. Kyre i kosmiczna przepowiednia

Kyre poznał fragment starej przepowiedni. Ale to dopiero początek. Druga część wciąż czeka na odkrycie… Czy wystarczy mu odwagi? Tylko co, jeśli nie da sobie rady?

Razem z drużyną rusza na pełną przygód wyprawę. Czeka ich:
🔐 stworzenie superbezpiecznego hasła do wrót teleportacyjnych,
⚡ szukanie energii tam, gdzie nikt by się jej nie spodziewał,
🤔 i rozpoznanie, kto mówi prawdę, a kto tylko dobrze udaje.

Przydadzą się im nie tylko spryt i technologia, ale przede wszystkim zaufanie i współpraca. Czy Kyre odkryje, że prawdziwa odwaga to działanie mimo strachu? Czy zrozumie, że kapitanem nie zostaje ten, kto wszystko wie… ale ten, komu można zaufać? No i czy odnajdzie brakującą część przepowiedni?

Saga o pracy zespołowej, technologii i energii... ZE SMOCZYCH KUP I GNIJĄCYCH WODOROSTÓW

Zestaw prezentowy:

Tom 1. Kyre i kosmiczne wrota

Tom 2. Kyre i kosmiczna przepowiednia

Zestaw prezentowy składający się z dwóch tomów Przygód Kyre. Obie książki z autografem i dedykacją zostaną zapakowane w papier prezentowy. Dodatek stanowi kolekcjonerska zakładka do książki, dedykowana do tomu 2.

Saga o pracy zespołowej, technologii i energii... ZE SMOCZYCH KUP I GNIJĄCYCH WODOROSTÓW

Darmowy e-book

Księga Wrót

Szyfry, zagadki i zadania na rozwijanie umiejętności uniwersalnych

Bezpłatny e-book z łamigłówkami, ukrytymi wiadomościami i szyframi. Zadania rozwijają koncentrację, myślenie analityczne, komunikację w zespole i wytrwałość. Można z niego korzystać samodzielnie, w rodzinie lub podczas zajęć klasowych – to praktyczny most między fabułą serii a realnym treningiem umiejętności.

To więcej niż bajka

Co dziecko wynosi z lektury

Tworzenie zamiast konsumpcji: jak zamienić pomysły w działanie.

Współpraca w zespole: role, zasady, feedback, rozwiązywanie konfliktów.

Świadoma technologia: AI jako narzędzie; cyberhigiena i krytyczne myślenie.

Odwaga i odpowiedzialność: małe kroki, które budują sprawczość.

Postawy bohaterów: eksperymentujących z energią odnawialną (biomasa, fermentujące wodorosty) i stawiających czoła cyberzagrożeniom.

„Dlaczego rodzice wybierają Kyre”

Samodzielne tomy: możesz zacząć od dowolnej części.

Wplecione techniki pracy zespołowej: retrospektywa, współdzielenie ról, zasady feedbacku, komunikacja nieagresywna. Oparte na wnioskach z psychologii i pedagogiki.

Dziecko czyta i przyswaja dobre wzorce: mądre nawyki na co dzień.

Bezpieczna technologia: AI jako narzędzie, cyberbezpieczeństwo, cyberhigiena, rozpoznawanie deepfake’ów.

Bez moralizowania: humor, podstawa do rozmowy rodzic-dziecko:
Czytacie → rozmawiacie → rośnie sprawczość.

Bajka (nie tylko) dla dzieci

Dla kogo jeszcze?

  • Szkoły – wsparcie lekcji (STEM, WOS, język polski, godzina wychowawcza) + gotowe scenariusze.
  • Biblioteki – klub czytelniczy, spotkania autorskie, zasoby do warsztatów rodzinnych.
  • Domy kultury – programy warsztatowe, ferie/wakacje, dni dziecka, projekty społecznościowe.
  • Firmy (EB/HR/CSR)
    EB/HR: pakiety rodzinne, warsztaty „Świadoma technologia”, benefity rozwojowe.
    CSR/ESG: mecenat klas/szkół, raportowany wpływ, wspólne case studies.
    Kultura organizacji: akcje „rodzina w firmie”, wolontariat kompetencyjny.