
Tort umiejętności
Wiek: bez ograniczeń wiekowych
Cel: podział grupy na zespoły
Ramy i wskazówki do dzielenia się grupy na zespoły. To podejście, oparte o zwinne metody zarządzania, zwiększa zaangażowanie i motywację do wspólnej pracy dając jednocześnie szansę na naukę samodzielności, odpowiedzialności i pracy zespołowej.
Analiza postaw – zielona czy czerwona strefa
Wiek: bez ograniczeń wiekowych
Cel: analiza postaw, które „wspierają lub szkodzą” współpracy
W książce Radical Collaboration autorzy wprowadzają podział na zieloną i czerwoną strefę, pokazując indywidualne wybory pomiędzy postawami, które „wspierają lub szkodzą” współpracy. Zanim zaczniesz oceniać czy dziecko może /umie/ chce współpracować, zastanów się, jakie Ty sam przejawiasz zachowania sprzyjające współdziałaniu.
Dlaczego to takie ważne? Bo dzieci uczą się od dorosłych – to my jesteśmy ich pierwszymi wzorcami współpracy. Twoje zachowania mogą być kluczem do tego, jak dziecko rozwinie swoje umiejętności na tym polu. Działaj w zielonej strefie – inspiruj przykładem!


Retrospektywa Start i Stop
Wiek: bez ograniczeń wiekowych
Cel: refleksja nad tym, co warto poprawić i co należy zatrzymać lub rozpocząć, aby zespół mógł efektywniej współpracować. Czytaj więcej o retro.
Retrospektywa Duma i Smuteczek
Wiek: bez ograniczeń wiekowych
Cel: by z dumą docenić sukcesy i z lekkim smuteczkiem przyjrzeć się wyzwaniom. Czytaj więcej o retro.


Retrospektywa – AAR
Wiek: bez ograniczeń wiekowych
Cel: ocena wyniku podjętej decyzji, zrozumienie niepowodzenia i wprowadzenie ulepszeń.
Narzędzie AAR – Retrospektywa Armii Amerykańskiej, After-Action Review, AAR (Przegląd Po Działaniu) pozwala bez obwiniania zrozumieć niepowodzenie oraz wykształcić nawyk uczenia się na jego podstawie.